"Enguany hem preparat fins a sis versions del Deltebre Dansa i, finalment el covid ens ha obligat a quedar-nos amb la més austera", ha explicat aquest matí el coreògraf, ballarí i director del festival, Roberto Olivan, en el tret de sortida del certamen. La setzena edició arriba amb un programa de dues setmanes de tallers per a professionals, impartits per alguns dels referents de la dansa internacional. En total 16 professors: Rakesh Sukesh, Wim Vandekeybus, Meytal Blanaru, Milan Herich, David Zambrano, Lucija Romanov, Edivaldo Ernesto, Akira Yoshira, Anton Lachky, Guy Nader, Maria Campos, Jarkko MAndelin, Oskari Turpeinen, Lali Ayguadé i les germanes Alleyne,
Aquesta edició del festival també incorpora un programa d'activitats online (6 workshops i 4 conferències) per tal que tots aquells estudiants i professionals de la dansa que no poden assistir al festival, puguin seguir la formació a distància. Les classes les impartirà el mateix equip docent del festival i es retransmetran en directe a través de la plataforma Zoom. Paral·lelament, les conferències virtuals que habitualment complementen la formació dels alumnes es podran seguir en directe a través d'internet. Totes les activitats virtuals requereixen inscripció prèvia (5€) a través del web www.deltebredansa.com.
El certamen —que ha començat avui i s'allargarà fins al diumenge dia 18 de juliol— ha quedat "escapçat" i només comptarà amb la participació dels ballarins professionals. En total, 120 estudiants principalment europeus. "Enguany formarem ballarins d'una vintena de nacionalitats, principalment catalans, espanyols i francesos. També de la resta del continent. En canvi, a diferència d'altres edicions, n'hi ha molts pocs d'Amèrica, Àsia i Austràlia, per qüestions òbvies de mobilitat internacional", ha assegurat Olivan. De fet, l'edició d'enguany estarà marcada per la pandèmia a molts nivells. I és que davant l'augment de casos en el brot de COVID a Deltebre, divendres passat l'equip del Deltebre Dansa, d'acord amb l'Ajuntament i segons les recomanacions de les autoritats sanitàries, va decidir anul·lar els espectacles nocturns i els cursos per a no professionals.
Amb l'anul·lació dels espectacles nocturns i dels tallers per a no professionals, l'organització i l'Ajuntament han volgut acotar al màxim la interacció entre els ballarins i la població local. "Ha estat una decisió difícil de prendre, però des de la responsabilitat teníem poques alternatives, tenint en compte que fa quinze dies es va iniciar un brot que ha crescut d'una manera exponencial, amb un centenar de casos confirmats", ha explicat Anna Jiménez, regidora de foment cultural a l'Ajuntament de Deltebre.
"La interacció entre el festival i la població local ha estat fins ara un dels trets identitaris del Deltebre Dansa. Enguany hi hem de renunciar, però hem prioritzat la seguretat sanitària. El 2022 tornarem amb les ganes de viure un festival en el qual puguem tornar a implicar la gent del poble", ha recordat Olivan.
Estrictes mesures preventives// L'organització ha adaptat els espais de formació i ha agrupat els estudiants en tres itineraris i subgrups per tal que els alumnes que comparteixen espais sempre siguin els mateixos. A més, tots els ballarins han presentat algun dels següents documents per poder accedir al festival: un PCR negatiu realitzat 72h abans de l'inici del festival; un test d'antígens; la prova que han passat la COVID-19 en els darrers sis mesos, o bé, la prova que han estat vacunats quinze dies abans del dia 5 de juliol, data d'inici del festival. Els espais del festival (carpes, cantina, càmping, etc.) s'han reestructurat per garantir el compliment de les distàncies de seguretat. L'ús de mascareta serà obligatori (excepte durant els tallers) i els participants als workshops hauran de passar un control de temperatura quatre cops al dia. A més, s'ha habilitat un servei d'infermeria per a fer proves d'antígens i un servei de laboratori per a realització de PCR'S, en cas que sigui necessari.
Aquesta edició del festival també incorpora un programa d'activitats online (6 workshops i 4 conferències) per tal que tots aquells estudiants i professionals de la dansa que no poden assistir al festival, puguin seguir la formació a distància. Les classes les impartirà el mateix equip docent del festival i es retransmetran en directe a través de la plataforma Zoom. Paral·lelament, les conferències virtuals que habitualment complementen la formació dels alumnes es podran seguir en directe a través d'internet. Totes les activitats virtuals requereixen inscripció prèvia (5€) a través del web www.deltebredansa.com.
El certamen —que ha començat avui i s'allargarà fins al diumenge dia 18 de juliol— ha quedat "escapçat" i només comptarà amb la participació dels ballarins professionals. En total, 120 estudiants principalment europeus. "Enguany formarem ballarins d'una vintena de nacionalitats, principalment catalans, espanyols i francesos. També de la resta del continent. En canvi, a diferència d'altres edicions, n'hi ha molts pocs d'Amèrica, Àsia i Austràlia, per qüestions òbvies de mobilitat internacional", ha assegurat Olivan. De fet, l'edició d'enguany estarà marcada per la pandèmia a molts nivells. I és que davant l'augment de casos en el brot de COVID a Deltebre, divendres passat l'equip del Deltebre Dansa, d'acord amb l'Ajuntament i segons les recomanacions de les autoritats sanitàries, va decidir anul·lar els espectacles nocturns i els cursos per a no professionals.
Amb l'anul·lació dels espectacles nocturns i dels tallers per a no professionals, l'organització i l'Ajuntament han volgut acotar al màxim la interacció entre els ballarins i la població local. "Ha estat una decisió difícil de prendre, però des de la responsabilitat teníem poques alternatives, tenint en compte que fa quinze dies es va iniciar un brot que ha crescut d'una manera exponencial, amb un centenar de casos confirmats", ha explicat Anna Jiménez, regidora de foment cultural a l'Ajuntament de Deltebre.
"La interacció entre el festival i la població local ha estat fins ara un dels trets identitaris del Deltebre Dansa. Enguany hi hem de renunciar, però hem prioritzat la seguretat sanitària. El 2022 tornarem amb les ganes de viure un festival en el qual puguem tornar a implicar la gent del poble", ha recordat Olivan.
Estrictes mesures preventives// L'organització ha adaptat els espais de formació i ha agrupat els estudiants en tres itineraris i subgrups per tal que els alumnes que comparteixen espais sempre siguin els mateixos. A més, tots els ballarins han presentat algun dels següents documents per poder accedir al festival: un PCR negatiu realitzat 72h abans de l'inici del festival; un test d'antígens; la prova que han passat la COVID-19 en els darrers sis mesos, o bé, la prova que han estat vacunats quinze dies abans del dia 5 de juliol, data d'inici del festival. Els espais del festival (carpes, cantina, càmping, etc.) s'han reestructurat per garantir el compliment de les distàncies de seguretat. L'ús de mascareta serà obligatori (excepte durant els tallers) i els participants als workshops hauran de passar un control de temperatura quatre cops al dia. A més, s'ha habilitat un servei d'infermeria per a fer proves d'antígens i un servei de laboratori per a realització de PCR'S, en cas que sigui necessari.